Genel

Düzce Torkul Göleti – Kamp Macerası

Yola çıkarken amacımız Istanbul un karmaşasından iki gün de olsa uzaklaşabilmekti. Bir süredir aklımızdaki Torkul a gitmeye karar verdik.

Torkul Yaylası ve Torkul Göleti birbirine yakın iki ayri yer. Biz biraz araştırdıktan sonra Torkul Göletinde kamp yapma konusunda anlastık.

Torkul Göletinde Kamp Maceramız

Attık çadırları sandalyeleri arabaya düştük yollara.Büyük bir hevesle teptik yolları vardık Düzce ye. Düzce den Torkul a çıkmamız biraz uzun sürdü. Bunun bir dizi sebebi var 🙂

1- Henüz havalar tam ısınmamıştı. Yollarda haliyle çamurlu kısımlar vardı.

2- Odun kesip toplama faaliyetleri yapan iş makineleri ve traktörlerler yolda derin çukurlar oluşturmuştu.

3- Arabamız arazi tipi olmadığı için bir cok kez altını vurmak suretiyle zor anlar yaşadık.

Tüm olumsuz şartlar eşliğinde Torkul a vardık. Ilk soylenilecek şey kesinlikle fotoğraflardan çok daha güzel olduğu.

Tavsiyemiz kesinlikle kampınızı göleti ilk gördüğünüz hafif tepe gibi kısıma kurun. Hem manzarası müthiş hem de çeşmeye yakın 🙂

TORKUL GÖLETINDE NELER YAPTIK?

Zorlu yolculuğun ardından güzel manzara ve temiz hava keyfimizi yerine getirmeye yetti. Baktık etrafta kimse yok kafamıza göre bir yer bulduk ve attık çadırları. Öyle güzel ki insan huzur doluyor gerçekten de.

Tam çadırları attık oturduk temiz havanın keyfini çıkarırken gölde balık tutan 2 3 abi gelip bizi sert bir dille uyardı.
‘Gençlerr burada kamp yapmak yassahh’ dedi bir tanesi. Sebep? Dedik. Burası bilmem nereye bağlı da işte jandarma gelirse sizi burdan atar da bir sürü şey söyledi. Dedik tamam abi jandarma gelirse gideriz sen kafanı yorma. Abiler atar yapıp gitti. Sıkıntı yaratacak birşey yapmadığımız için abileri pek de umursamadık açıkçası 🙂

Aradan biraz zaman geçti motorlu 2 kişi daha geldi. Daha sıcakkanlı misafirperver Düzceli iki abi. Saolsunlar bize her konuda yardımcı oldular. Kendileri Düzcenin yerlisiymiş ve oraya sık sık gelirlermiş. Biz onlara çay ikram ettik onlar da bize odun bulma konusunda yardımcı oldular.

Hava kararmadan göletin etrafını dolaşmak için harekete geçtik. Iç kesimlerde harika yerler var. Bir tur attık gölün etrafında çok da uzun sürmedi. Bazı yerler çamur olduğundan bata çıka dolaştık 🙂

Hava kararınca o iki yardımsever abi bizi gölün kenarına kurdukları kamp alanlarına davet ettiler. Biraz tedirgin olsak da davetlerini geri çevirmedik ve gittik. Fotoğrafçılıkla ilgilendiklerini söylediler ve bizim alevli kıvılcımli fotoğraflarımızı çekmek için binbir ısrar ettiler 🙂 HDR şart diyerek çektikleri fotoğraflara bakıp bakıp güldük :))

Sohbet esnasında bize atar yapan abilerden bahsettik. Olur mu öyle şey yiyosa bize gelsin kamp yasak desin yok öyle birşey dediler. Sonradan anladık ki gelenler hep çöplerini etrafa atıp zarar verdikleri için Düzceliler buraya gelinmesini istemiyormuş. Muhtemelen o abiler bu sebeple öyle söylediler. Hatta daha ileri gidip internette Torkul yorumlarına ‘ Orada insan eti yiyen böcekler var sakın gitmeyin ‘ diye yazan bile varmış :)) ilahi Düzceliler..

Neyse abilerle sohbet iyiydi ancak aklımız yukardaki kampımızda. Müsade isteyip çıktık asayiş berkemal. Oturduk ateşin yanına içimiz ısındı.

O gece öyle huzurlu uyuduk ki, insan sorguluyor kendini neden doğadan bu kadar uzak kalıyoruz diye.

TAVSİYELERİMİZ!

Öncelikle Torkul Göleti Türkiye de kamp yapan kişilerin mutlaka uğraması gereken bir durak.

İlk tavsiyemiz kampınızı gölete geldiğiniz yere kurmanız olacak. Cünkü orada hem çeşme var hem de manzara gerçekten çok güzel.

Biz tuvalet olmadığını okumuş ve bile bile gelmiştik ancak dediğimiz yerin sağ tarafında derme çatma da olsa bir tuvalet bulduk. Bu sebeple tuvalet sıkıntısı çekmezsiniz.

Yollar gerçekten de çok bozuk bu sebeple buna hazırlıkli olun deriz. Ya altı yüksek bir araçla gelin ya da aracın altını vurma riski olduğunu kabullenin. Biz vurduk hatta bazı yerlerde tamam kaldık burda daha ileri gidemiyoruz dediğimiz bile oldu. Bizden söylemesi.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Düzceliler buranın bozulmasını istemiyor anladığımız kadarıyle bu sebeple de çok misafirperver davranmayıp kampınızı kaldırmanızı isteyebilirler. Bız sorun etmedik siz de etmeyin.

Gelelim ayı ve çakal konusuna. Bizi bu konuda uyardılar ve ne kadar doğrudur bilmiyorum ancak gece ayı veya çakallar kamp alanınıza inebiliyormuş. Bu sebeple ateşinizin sönmediğinden emin olun. Zaten ormanın içine doğru gittiğinizde devrilmis agac dallari ve kütükler mutlaka bulacaksıniz. Ağaç kesmeyin buna gerek yok. Doğa zaten ihtiyacımız olan herşeyi veriyor. Ve daha da önemlisi oradan ayrılırken ateşi iyice söndürdüğünüzden emin olun.

Son olarak Torkul a gidin kamp yapın ancak lütfen çöpünüzü etrafa atmayın. Doğa hepimizin onu korumak bizim elimizde 🙂